نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم عِلم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم پوتین: روابط مسکو و پکن بر اساس منافع متقابل بنا شده است + فیلم مخبر برای حضور در اجلاس شانگهای عازم قزاقستان شد شلیک بیش از ۸۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در مشهد: موهبت انقلاب اسلامی، آزادی و حق انتخاب در پای صندوق‌های رأی است + عکس اختلافات آمریکا و اوکراین درباره جنگ
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزیر صمت: دنبال تولید خودروی ایرانی در ارمنستان هستیم| کاهش عوارض ترانزیت در دستور کار است

  • کد خبر: ۱۲۹۴۴۵
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
وزیر صمت: دنبال تولید خودروی ایرانی در ارمنستان هستیم| کاهش عوارض ترانزیت در دستور کار است
وزیر صمت گفت: یکی از زمینه‌های مورد تاکید ارمنستانی‌ها، این بوده که خودرو‌های ایرانی در ارمنستان تولید شوند، این کار را ما پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارمنستان از کشور‌های همسایه ماست، گفت: این کشور به لحاظ تاریخی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی قرابت‌های بسیار زیادی با ما دارد و در حوزه سیاسی کاملا ما با کشور ارمنستان هماهنگ هستیم، اما روابط اقتصادی تا این سطح روابط تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی رشد نکرده است.

وی ادامه داد: سفری در اسفند ماه سال گذشته به ارمنستان داشتم، با چند تن از وزرا از جمله وزیر اقتصاد و نخست وزیر ارمنستان دیدار داشتیم. در آن نشست و سفری که به ارمنستان انجام شد، ۲۲ حوزه کاری مشخص شد و یک نماینده تعیین کردیم و یک نماینده هم آن‌ها تعیین کردند و خوشبختانه این دو نفر با همدیگر به طور پیوسته و تنگاتنگ کار را جلو می‌برند. در جلسه امروز یک گروهی از نمایندگان مجلس ارمنستان بودند که به عنوان گروه دوستی مجلس ارمنستان و ایران تشریف آورده بودند و ما یک دور کار قبلی را مرور کردیم. برای آن‌ها قابل توجه بود که کار‌ها خوب پیش می‌رود.

وزیر صمت افزود: روی چند زمینه تاکید داشتند، یکی از زمینه‌ها این بود که خودرو‌های ایرانی در ارمنستان تولید شوند، البته این خواسته را قبلا هم مطرح کرده بودند و این کار را ما پیگیری می‌کنیم. در موضوعات دیگری مثل اینکه شرکت‌های ایرانی به آنجا بروند و خدمات فنی مهندسی انجام دهند. اخیرا یک پروژه و مناقصه بسیار بزرگ عمرانی و راه سازی در ارمنستان آغاز شده و شرکت‌های ایرانی هم شرکت کردند.

فاطمی‌امین در پایان سخنان خود اظهار داشت: در حوزه‌های معدنی کار‌هایی آغاز شده و گروه‌هایی از شرکت‌های ایرانی به آنجا رفتند و ذخایر را شناسایی کردند و کار جلو می‌رود. در مورد عوارض ترانزیت حمل و نقل، این دالان شمال و جنوب بسیار اهمیت دارد ما الان در چندین مسیر این را پیگیری می‌کنیم. یکی از این مسیرها، مسیر ارمنستان است که هم برای ما اهمیت دارد هم برای ارمنستان و با کشور‌های شمالی ارمنستان مثل گرجستان، بلاروس و روسیه اهمیت دارد. در مورد این صحبت کردیم که عوارض را کاهش بدهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->